“Com explica una pel·lícula dels anys cinquanta el present del Raval? Com s’interpreta avui un film rodat fa vint anys? Quins diàlegs s’estableixen entre la representació cinematogràfica i les realitats del barri?”
Amb aquestes preguntes s’inicia la ruta geo-reflexiva que la Filmoteca ha articulat com una de les darreres propostes didàctiques que abracen el barri com a centre d’aprenentatge. Aquest itinerari esdevé una xarxa de connexions entre la història del raval, del cinema català i de la Seu del cinema a Catalunya.
Aquest recorregut, creat amb la participació de diferents entitats, veïns i veïnes del barri s’enriqueix amb l’acompanyament que LaLaberinta proposa eventualment. La Fimoruta, a més de formar part de l’oferta habitual del programa Filmoteca per a les escoles, es reactivarà pròximament com a sessió especial per a professorat de secundària. En qualsevol cas, tots i totes les visitants de la Filmoteca que vulguin explorar la ruta lliurement poden trobar els mapes al hall de l’entrada.