Un curs magnètic!

Aquest curs la Filmoteca ha seguit col.laborant amb l’Escola Pau Casals de Rubí en el marc del projecte Magnet iniciat el curs 2017-18, i hem treballat de valent! Al llarg del curs, tots els grups de l’escola han vingut a fer alguna activitat a alguna de les seus de la Filmoteca: al barri del Raval de Barcelona o al Centre de Restauració i Conservació a Terrassa.

D’altra banda, tot el claustre va rebre una formació en cartellisme de cinema per part de la Noemí Maya Plaza, companya de Documentació de la Biblioteca del Cinema de la Filmoteca, i Núria Expósito Ballesté, responsable d’Exposicions de la Filmoteca. Partint d’aquesta formació, cada classe va elaborar el seu cartell del cinema i, durant el curs, també va treballar un objecte pre-cinematogràfic.

El resultat de tot aquest treball, juntament amb peces del fons de la Filmoteca i objectes cedits per un col·leccionista de joguines de cinema rubinenc, s’ha mostrat a l’exposició ‘El Joc del cinema’. que es va poder visitar al museu Vallhonrat de Rubí la primera setmana de juny.

L’exposició va ser inaugurada per la cap d’estudis de l’escola, l’alcaldessa de Rubí i el director de la Filmoteca de Catalunya, Esteve Riambau, i hi varen passar tots els nens i nenes de l’escola a més de moltes de les seves famílies.

El proper 2019-20 serà el tercer curs que treballem conjuntament amb l’escola en aquest projecte, i esperem que això representi un salt qualitatiu que reflecteixi aquests anys de treball conjunt. Seguiu amb atenció les novetats del projecte al nostre bloc i al de la Fundació Jaume Bofill ja que, més que mai, el proper curs l’escola Pau Casals seguirà sent una escola de pel·lícula!

Leave a Reply