Els germans Lumière a la Filmoteca

Vistes LumièreLa setmana passada a  Filmoteca per a les escoles vam dur a terme una de les sessions més emocionants d’aquest curs, conduïda per A Bao A Qu: Els germans Lumière i la descoberta del món: selecció comentada de vistes Lumière 1895-1899. I sembla que no érem els únics a qui feia il·lusió: l’èxit d’inscripcions ens va fer ampliar les sessions, per tal de poder compartir amb més escoles l’oportunitat de gaudir d’algunes de les primeres pel·lícules de la història en pantalla gran.

Durant la sessió vam comprovar que les escoles van estar a l’alçada de l’ocasió:  tots els assistents van venir preparats i disposats a participar en el descobriment de les primeres tries cinematogràfiques. Des d’aquí volem agrair i felicitar als assistents per la gran resposta que van tenir, segur que en van treure profit!

És per això que, després de les intenses sessions de comentari de Vistes Lumière, publiquem aquí algunes notes i qüestions reprenent el diàleg iniciat a la Filmoteca. Juntament amb el material didàctic, aquests punts poden complementar el diàleg en relació a alguns dels aspectes que van sorgir a les sessions:

  • Teniu noves informacions sobre les descobertes de finals del segle XIX? Heu investigat, per exemple, tots els invents d’Edison?
  • I sobre l’organització de la feina aleshores (horaris, dies festius, vacances)?
  • Heu tornat a veure algunes de les Vistes que es van projectar a la Filmoteca? Heu descobert nous detalls o accions?
  • A la projecció del dia 18 no vam tenir temps de veure dues Vistes Lumière especialment espectaculars: les Dones rentant la roba i la Plaça del Pont (Lió).  Si les heu vist a classe, ens agradaria molt saber què us han semblat i quines observacions van sorgir durant el comentari.
  • A les projeccions no vam poder veure el primer panorama, filmat per Alexandre Promio al Canal de Venècia. És el primer tràveling de la història del cinema! Promio el va enviar als Lumière, neguitós de la seva resposta, i a aquests els va meravellar!!! El podeu trobar a internet.
  • També a Internet, podeu trobar moltes altres vistes que no vam veure a la Filmoteca. N’heu vist alguna que us hagi interessat especialment?
  • Si penseu en possibles plans que ara, 116 anys després, podríem fer a la manera de les Vistes Lumière, podeu publicar aquí les idees, descripcions o fotografies!

Esperem que us siguin útils per seguir treballant a l’escola. I recordeu que, si arran del treball a l’escola, teniu comentaris, textos o imatges que vulgueu compartir amb nosaltres, podeu escriure’ns i les publicarem en aquest bloc. Animeu-vos a participar!